Ах,тези реклами…Кой е виновен?

Публикувано от ivetass

Според едно проучване на "Инишиътив" (Initiative) телевизионните зрители са принудени да гледат средно по 70 реклами на ден,което е с пъти повече от преди 5 години…
Принципно, нямам нищо против, но когато седя и си вечерям спокойно, някак си не намирам за съвсем приятно да слушам за продукти, необходими на жените всеки месец… или пък такива, които са с прекалено откритата сексуална насоченост. Но докато на тези реклами едва ли някой ще обърне внимание или ще наложи някакъв вид забрани, то за други си е направо наложително.
Е, в Европа естесествено, вече има множество инициативи на редица организации за рестрикции на реклами. Макар в България непряката реклама на алкохол по радиото и телевизията преди 22 ч. да е вече забранена, то въпросът за рекламите на храни , които имат високо съдържание на мазнини, сол и захари, е все още доста непопулярен. Тъй като рекламите често стимулират така наречените „импулсивни покупки” , при които решението не се взема след преценка на нуждите и съпоставка на предлаганите продукти, а на база емоционалното въздействие от рекламата, то това може наистина до доведе до неблагоприятни последици за децата(тъй като те са най-уязвими). Но и търговците често използват редица трикове за заблуда и прикриване количеството на дадено вещвство в продукта. В Англия например, с цел да помогне на родителите да се ориентират, a и не само на тях, британската Агенцията за стандартизация на храните изготви ръководство за пазаруване, което показва нормалното дневно количество сол, както и информация за това колко точно сол на 100 грама от даден продукт е “много” . Редица изследвания на детски храни, сокове, чипсове и забележете – зърнени закуски –показват, че някои от тях съдържат до 4 пъти повече от допустимата дневна доза сол, и то само в 100 грама.Много от тях биват рекламирани като здравословни и хранителни, но често това далеч не е така. Много от тези продукти съдържат до 40% захари и консумацията им може да доведе до затлъстяване сред децата. Същото се отнася и до консумирането на храни с високо съдържание на мазнини. Броят на децата с наднормено тегло в европейски мащаб застрашително е нарастнал за последните 10 години.Мисля, че предвижданото провеждането на рекламни кампании по време на детските телевизионни блокове, популяризиращи ползата от консумирането на плодове и зеленчуци и разясняващи по приемлив за децата начин на вредата от прекалено многото зърнени закуски, чипсове, сосове и т.н., би било от изключителна полза.
Но докато българинът не придобие нужната култура относно храненето , каквито и да е било забрани няма да ни оправят :) .

Ако статията ви харесва се абонирайте !!!
Елате в екипа !!!
Add to Technorati Favorites

4 коментара:

Blago каза...

Още един малък щрих към темата:
Моят син, когато пуснат реклами по телевизията се хипнотизира. И не е само той. Казват, че рекламите действат на подсъзнанието и така дори и да си мислим, че не са ни интересни, те карат да отидеш в магазина и да си купиш праха на леля Мария. Освен това прави ли ви впечатление, че нивото на звука на рекламите е доста по-високо от това на филмите например. И когато започнат трябва да намалиш звука. Всичко това говори, че ни бъркат в мозъка и единственият начин да го избегнеш е да натиснеш голямото червено копче на дистанционното.
Хайде спирам до тук, че то си стана цяла статия :)

ivetass каза...

Точно така е,и за звука не бях обръщала внимание,но като се замислих,наитина така...

petervanev каза...

Сещам се за рекламите по Discovery и NG - които нали се пускат от Румъния за нас, и рекламите им са такива. За рекламата на едно хапче за глава има 1 минута четене на румънски в края на рекламата на текст, който излиза на цял екран, и предполагам, че не чете известните хора, които са си го купили :)
Рекламите ще стават все по-агресивни, агенциите ще търсят начини да ги скастрят и това ще е порочен път, поради това, че има все повече източници на информация и респективно - места за реклама, и за да те прикове тя трябва да е достаааа агресивна и добре измислена :)

ivetass каза...

Те ще станат по-агресивни,но дали ще станат добре измислени е под голям въпрос.Повечето са изключително плоски,изключително еднообразни и какво ли още не...Може би пък това е стратегията...знам ли...