Какво може да накара едно дете да работи?

Публикувано от ivetass

Сигурно всеки е започнал работа преди навършване на пълнолетие... е поне почти всеки ... но как стоят нещата , ако отчаяно започнеш да търсиш работа , въпреки че си МАЛОЛЕТЕН ?!

Виждаме работещи тийнейджърки ( е те вече мислят, че са жени....ноооо...) като сервитьорки , барманки , камериерки и т.н. .. но виждаме ли дребосъците миещи подовете, чиниите , пренасящи каси , бутилки и още много... ?

Какво кара едно дете да забрави за детството си, за игрите, за всичко хубаво ?Наистина ли парите са ни толкова необходими, че дори в детските си години да изпитваш неопродолима нужда да ги имаш? Парите ли движат света?

Ако статията ви харесва се абонирайте !!!
Елате в екипа !!!
Add to Technorati Favorites

5 коментара:

Анонимен каза...

Май отдавна е станало ясно че парите са движеща сила :). Друг е въпросът дали трябва децата да работят за да изкарват пари. Макар че ако погледнем от друга гледна точка ако е контролирана работата им (да работят по 2-3 часа) би било добре от малки хората да се учат как се работи и що е то дисциплина, и че парите не падат ей така от небето и когато родителите кажат че няма пари, децата да знаят че сигурно има причина да им бъде казано така, а не е просто че им отказват поредната дрешка или нещо там друго

Анонимен каза...

Разбира се че парите движат света.

ПС: този блог има нужда от корекции според мен.

ivetass каза...

Блога имаше лек проблем,сега е наред :)

А иначе ,и аз съм съгласна ,че няма нищо лошо да работятя по 2-3 часа...ама въпроса е,че дори и да имат ограничение , никой няма да го спази, те са малки и работят за малко пари..и работодателите ги устройва.

Цветан Дичев каза...

Като човек, който работи за фирмата на родителите си мога да ви кажа какви са повечето работодатели и защо наемат малолетни. Най-често те го правят, защото не плащат осигуровки, а в някои случаи даже и заплати. Точно поради тази причина баща ми не наема малолетни. А и каква работа може да свърши един малолетен (освен да налива/сервира бира)?

Аз лично съм на мнение, че няма нищо лошо да работиш, но повечето деца (че и по-големи), които го правят НЕ ЗНАЯТ КАКВИ ПРАВА ИМАТ И КАК МОГАТ да се защитят (в дадени ситуации).

Unknown каза...

Няма нищо лошо едно дете да се учи на работа и дисциплина. Когато е в разумни граници обаче. Това което виждам у нас, за съжаление си е чиста експлоатация на детския труд. Синът ми е на 16г и дни преди ваканцията ме уведоми, че си е намерил работа за през лятото. Е, не бях съгласна като разбрах за какво става дума, но в крайна сметка отстъпих, тъй като се разбрахме, ако нещо не върви по реда си веднага да си събира багажа и да се прибира. Работно време - по 12 часа на ден, настоявах да се откаже. Но той отказа - бил доволен от заплащането и ще остане до края.
Мисълта ми е, че има деца които сами си настояват да работят през ваканциите - явно моето е от този тип. В това няма нищо лошо, разбира се.
Но не мога да разбера тези, които карат децата си насила да работят, защото познавам и такива хора.