За един глас МИНУС в Свежо

Публикувано от Blago

Мина доста време откакто приятелите от Свежо въведоха отрицателното гласуване. В самото начало си мислих, че това е една добра идея, но с времето си промених мнението. Какво се получава реално. Отрицателното гласуване се използува предимно за да намалиш рейтинга на свой конкурент или по-точно да качиш в класацията своя публикация. Не е ли по-редно отрицателният вот да е действието - Негласувам. Защото и това си е действие. Фактът, че негласуваш за дадена статия, говори, че не си убеден, че тя заслужава твоят глас. Аз сега като се замисля съм използвал отрицателният глас единствено в моменти на ярост, към някой потребител без дори и да му прочета статията. И то не повече от два пъти. Знам, че не е редно, но отмъщението си е човешко качество, а на мен нищо човешко не ми е чуждо.
За това искам да поставя на обсъждане, дали не е редно да се върне старото положение и отрицателното гласуване да отпадне.
И още нещо. Липсва ми Най-свежо от зелените. Защото нямам възможност много често да проверявам какво е добавено и изпускам публикации, които имат голям шанс да станат свежи, но минавайки в по-задни страници в зелени ми отбягват.
Ами това е засега. Надявам се приятелите от Свежо да се вслушат в едно мнение на свой фен.

Ако статията Ви е харесала прочетете още:

Ако статията ви харесва се абонирайте !!!
Елате в екипа !!!
Add to Technorati Favorites

19 коментара:

Анонимен каза...

Шо ве, мен ме кефи, кат ми гласуват отрицателно за публикациите. Викам Ехааааа, глей вбесих ората...

М-)

Анонимен каза...

Да напълно съм съгласен с теб.Надявам се да те чуят и свежарите и да направим свежо по-свежо :)

Анонимен каза...

Да забелязвам, че от няколко дни има хора още не съм постнал тема и веднага гласуват минус.Щом ги кефи.Само не мога да разбера как имат време по цял ден да следят за това.Аз съм на принципа като не ме кефи не гласувам, щото иначе ми изглежда просташко.Като влезеш в супера и като не ти хареса хляба какво правиш-хвърляш го може би?Примера е тъп, ама тъпо е и гласуването.
Толкоз от мен.

MARFI каза...

Нека си има отрицателно гласуване и аз се дразня, като влезна в стената на славата и почват много хора да зануляват от яд, но пък това негативно дава шанс, спамерски и откровенно тъпи статии да се убият в зародиш :)

Blago каза...

@MARFI когато една добра идея се използва за лоши цели, прави ли идеята полезна? И малко недемократично. Щом има хора, които са гласували за дадена статия, въпреки че на мен не ми харесва, означава, че статията си струва. А за спамерските статии: Както могат да съберат много плюсове, така ще могат да съберат много минуси. Но за това трябва да му мислят от Свежо. Нашата работа е да публикуваме и да гласуваме за статии, които ни харесват.

Stan каза...

Принципно от екипа сме съгласни, че отрицателното гласуване има и негативен момент, но за сега сме на мнение, че везните клонят към по-голям положителен ефект. Също в свежо.нет има логики и алгоритми, които имат за цел да хванем само "реалните" отрицателни гласове.

Както писах и в сайта ни, скоро ще пуснем и листа с най-свежи от зелените.

Поздрави

dzver каза...

подкрепям те и за двете - и мен ми липсва най-свежо от зелените и съм го писал на Станислав :-)

fresh каза...

И аз съм съгласен с теб.Защото много често виждам че за моите(не че са най-хубавите де,всеки си има мнение все пак) и други линкове(статии) има по 3 гласа и след 20 мин. има 3 отрицателни гласа.А някои статии нямат нито едно посещение и имат по 10 положителни гласа,как става това не знам, без да прочетеш цялата статия гласуваш за нея.
Поздрави.

Stan каза...

@fresh, това с повечето гласове и малко посещения се получава при 2 ситуации, ако линкът е отворен с десен бутон и "отвори в нов таб" или ако на конкретната статия за която се гласува има бутон.

petervanev каза...

Благо позволи ми да не се съглася с теб относно отрицателното гласуване ( въпреки, че последната ми статия за Стоичков стоя на минус :).
Това е едно от предизвикателствата на социалната мрежа - плюсовете и минусите. Та ти сам видя в последната си публикация колко и какви коментари имаше нали? Няма отърване от хейтъри в нета. Но пък наистина има статии, които не са хубави или не си съгласен с нещо вътре в статията - еми защо да го подминаваш? Супер рядко гласувам минус, защото по принцип не влизам да чета статии без интересно описание и заглавие, както и новинарски емисии ( за това си имам Гугъл Читалня ), но когато гласувам има защо просто.
Необходимо зло е според мен и го подкрепям твърдо.

Blago каза...

@pierrot ето това е демокрацията. Както всяка монета има две страни, така и тук мненията са две - ЗА и ПРОТИВ. И когато се постави на обсъждане, тогава идва ред на доводите, които всеки може да даде.
Ето сега ми дойде и друга теза, породена от това което казваш.
Ок - съвсем нормално е да е пълно с публикации, които не ти харесват. Но това не означава, че няма хора на които да им харесват. а с гласуването си против ти реално намаляваш техният шанс да ги прочетат. Тоест някаква битка между тези, които харесват и тези, които не дадена публикация. Нещо като Фолка срещу Рока. Едните отричат другите. А реално неможе да ги поставиш на ринга и да излъчиш победител на базата на еднакви критерии.
Каква е разликата тогава между това да не гласуваш и това да гласуваш отрицателно. Така имаш две възможности да кажеш, че не харесваш и само една, че харесваш. Пак не е честно.

petervanev каза...

Ами в интерес на истина аз прескачам основно препратки към новинарски сайтове. И смятам, че прескачането не е глас минус един вид, въпреки, че е сходно - като негласуването на избори например.
Именно това е битка - статията публикувана там ( и най-важното - ревюто ) да е на такова ниво, че да провокира и стимулира да се гласува За или Против. Не съм наясно напълно с кармата и точките, но активността ни е освен да публикуваме и да "категоризираме" другите - посредством гласуване. Гласуването Не означава много неща, докато Непрочитането означава, че е грешка на браузъра ми например и респективно търпи пълен игнор;)

Blago каза...

Кармата е процента на свежите ти публикации. Например ако имаш 100 публикации и 30 от тях са станали свежи тогава кармата ти е 30%. А точките или рейнтинга са точките, които си събрал за определен период назад / май беше седмица /. Или ако последната седмица не си публикувал нищо ще имаш рейтинг 0. Ето тук обаче е мястото някой от Свежо да обясни дали тежестта при гласуването е различна. Тоест има ли разлика ако за мен гласува някой като Марфи например или някой с рейтинг 10 и карма 1%

Boriana Boeva каза...

Като гледам все още са повече хората, които не харесват банера, който прилича малко на две лаещи човешки кучета. Ще го смените ли?

Blago каза...

@boriana както е тръгнало гласуването ще ми се наложи да го сменя. За това и съм пуснал анкетата.

Анонимен каза...

Ами добре де, но какво предлага твоя блог на читателя?
Не виждам нищо интересно тук!
Освен рекламата на чужд гръб.
Опитай се да бъдеш интересен и разнообрази малко менюто.
Разводняваш!

Анонимен каза...

Нищо лично!
Просто мнение.
И банера наистина е дразнещ.
Човек подсъзнателно игнорира нещо, което му се натрапва.
Изборът трябва да бъде негов все пак!

petervanev каза...

Добре де, стига с тези анонимни, случайно изречени и препикаващи мнения. Кажи какво искаш да видиш. Предложи нещо.

Анонимен каза...

I truly appreciate it.